دانلود پاورپوینت بررسی مهارت های ارتباطی بین فردی برای كتابداران

پاورپوینت بررسی مهارت های ارتباطی بین فردی برای كتابداران

پاورپوینت مهارت های ارتباطی بین فردی برای كتابداران در 66 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

مشخصات فایل

تعداد صفحات 66
حجم 2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی روانشناسی

توضیحات کامل

پاورپوینت مهارت های ارتباطی بین فردی برای كتابداران در 66 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

 

بخشی از متن :


مهارت های ارتباطی بین فردی برای كتابداران

–  نقیصه ها دربرخورد با ارباب رجوع درکشور ما

–  در دنیای توسعه یافته برای رفع این نقیصه چه تدبیری اندیشیده اند؟

– ما چه می توانیم بكنیم؟


چرا مهارت های ارتباطی را به كار ببندیم وقتی در بخش خصوصی کار نمی کنیم؟

مراتب نیازهای انسانی بر اساس مدل مزلو

نیاز به شکوفایی

نیاز به عزت‌نفس

نیازاجتماعی (پذیرفته شدن)

نیاز به امنیت

نیازهای بدنی


اهمیت ویژه مهارت های ارتباطی در محیط کتابخانه، به ویژه کتابخانه عمومی

– کتابخانه ها فرهنگ ساز و ترویج دهنده دانش ها هست

– مردم در صورت مواجهه با دشواری و ناگواری، به آسانی از دانش اندوزی و پرورش فکری خود دست می شویند


فایده های به كار بستن مهارت های ارتباطی در شغل های غیر انتفاعی (حتی اگر مدیر به آن پاداش ندهد)

1. منافع مستقیم شخصی:

              مصون ماندن از استرس ناشی از درگیری/

                      احساس خوشنودی و توفیق و عزت نفس

2. منافع غیر مستقیم

                       بالا رفتن حیثیت حرفه و سازمان

                 تقویت قوام اجتماع: پیشگیری از رفتار ها و بینش   های غیر اجتماعی / تقویت احساس رضایت از جامعه در مردم

خوب و بد ارتباط در نهایت به خود ما و كسانى كه برای ما مهم هستند باز می گردد

 

یادمان باشد!


هیچکس نخواهد توانست در به کار بردن مهارت های ارتباطی بی نقص و کامل عمل کند. مهارت توانائی انجام کاری است. دانش ضمنی است.


 عوامل باز دارنده ارتباط در همه ما وجود دارند؛  مهم آن است که:


1)  به سبب نا آگاهی و بی مهارتی به طور مستمر مرتکب قطع ارتباط نشویم، و

2) اگرمرتکب شدیم بتوانیم موقعیت را به خوبی مهار و مساله را حل کنیم.

هدف ما در این نشست آشنا شدن با این مهارت ها است


می گوئیم آشناشدن  زیرا:


 مهارت با عمل و تکرار آن عمل در محیط زندگی واقعی پدید می آید.

بدون حمایت جدی مدیران و تصمیم گیران، به کارانداختن مهارت های ارتباطی توسط پرسنل بسیارمحدود و مشکل می شود!

 

 راهكارهای تقویت به كار گیری مهارت های


1. آموزش مستمر این مهارت ها در حین خدمت

2.  ترتیبات و تنظیمات صحیح در محیط  کار:

3.  ارزشگذاری برای به کار گیری این مهارت ها بازخواست در غیر این صورت

4. فضای مناسب کار و فعالیت


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *